Ansøgningsfrist: 28. maj 2024

Forstander Henrik Thrane, 2122 6640

Læs mere om skolen

Besøg skolens hjemmeside
Kan du dække minimum to af de tre boglige fag vi mangler, er vi interesseret i at høre fra dig. Vi søger en fagligt kompetent og relationelt stærk lærer til matematik, engelsk eller dansk i 9./10. klasse. Desuden kan vi få brug for at få dækket adventurefag som klatring, kajak, MTB eller lignende. Ligeledes kan det være en fordel, hvis du har erfaring med idræt og naturfagene i 9. klasse.

Korinth Efterskole er en almen efterskole på Sydfyn med 84 elever og 18 fastansatte. Eleverne kan prøve kræfter med op til seks forskellige linjefag hen over året. Vores værdier handler bl.a. om dialog, mangfoldighed og friluftsliv. Vi arbejder med dialogisk undervisning, og tror på at elevernes aktive deltagelse i undervisning og aktiviteter, skaber grobund for læring og trivsel i et stærkt fællesskab. Vi sætter naturen højt, og elsker at bringe undervisningen udenfor, når det giver mening.

Som lærer på Korinth Efterskole arbejder man sammen om at lykkes med elevernes læring og trivsel, hvorfor der kan være to lærere på i nogle timer. Derfor vil du også skulle varetage undervisning i samarbejde med en anden lærer, hvor I sammen understøtter den gode udvikling for eleverne. Du skal desuden kunne føre et par klasser til hhv. FP9/10 prøverne.

Til april tager vi til Frankrig på adventure-rejse, hvor det også er en mulighed at deltage. Almindeligt efterskolearbejde som tilsyn hverdag/weekender forventes ligeledes at passe ind i dit liv.

Stillingen er som udgangspunkt på 90-100 %. Vi søger en, der primært kan dække de boglige fag, men er også interesseret i at høre fra dig, hvis du har mod på at byde ind med nogle af de øvrige fagområder vi skitserer. Lad os høre, hvad du brænder for.

Barselsvikariatet varer i perioden frem til 31. juli 2025.

Er du interesseret i at høre mere, skal du være mere end velkommen til at skrive / ringe til forstander Henrik V. Thrane.

Mail: kontor@korinth-efterskole.dk

Mærk annoncen med “ansøgning lærer august 2024”.

Tlf. kontor 62651067 / Henrik Thrane 21226640

Frist for ansøgning er tirsdag d. 28. maj. Samtaler foregår fredag d. 31. maj kl. 9:00-16.00.

Løn og ansættelse sker efter overenskomst mellem Skatteministeriet og LC.